Jumaat, 6 Januari 2012

Happy New year???



Bismillahirrahmaanirrahim…
Alhamdulillah walhamdulillah tsummal hamdulillah..Allahumma Solli a’la Muhammad wa ‘la alihi,waazwaajihi waashaabihi,waatbai’hi ajmaien..

Berpeluang lagi melangkah ke tahun seterusnya 2012=1433h..Alhamdulillah.


2 situasi yang berbeza..
Di Jordan teristimewa(mu’tah) : Ibarat tiada apa2 yang berlaku..
Di Malaysia tercinta : bermacam2 cara sambutan diadakan ada yang berpesta ria dan Alhamdulillah satu pencapaian baru sambutan dengan cara islamik,jelas  masih ramai lagi masyarakat yang perlukan pengisian berbentuk kerohanian dan dapat dijalankan secara santai..

2012 diperkatakan banyak orang..dari golongan ilmiah hinggalah orang awam..berbagai2 spekulasi dan dakwaan dilontar dan dikaji..usah diberatkan dengan itu semua..apa yang penting sentiasa persiapkan diri buat bekalan menuju kehidupan sebenar kita..

Sentiasa berfikir dan perlu sentiasa koreksi diri..Sudah mahu masuk ke  peringkat jubli perak usiaku..

Kemana kuhabiskan ni’mat waktu ini…
Adakah ke jalan yang diredhai-Mu..atau sebaliknya..berapa peratuskah dari umur kita sumbangan yang telah betul2 kita sumbang dan curahkan untuk islam..
Allah..Allah..

Diri begitu alpa dan seronok dengan dunia sehingga lupa hadaf utama yang perlu dilakukan..

Perbaharui niat, azam,cita2 dan segalanya2 tidak perlu menunggu datangnya hari2/tahun2/bulan2 tertentu..sentiasalah muhasabah diri..perbaharui dari masa ke semasa..hari ke hari ..tahun ke tahun..agar dapat mengecapi natijah yang baik dari sebelumnya….

“MOGA TAHUN2 YANG  DILALUI DIBERKATI..
           DAN TAHUN SERTA HARI2 YANG BAKAL DITEMPUHI LEBIH BERKUALITI”


0 ulasan:

Catat Ulasan

"Dengan mengingati Allah hati kan menjadi tenang.."