Ahad, 6 Februari 2011

Salam perkenalan..


Bismillahirrahmaanirrahim...
 Segala puji dan selaut rasa syukur ku panjat kan ke hadrat Ilahi..atas kurniaan-Nya yang melimpah ruah kepadaku..yang tak terhitung dijemari kecil ini...tak lupa selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W ,ahli keluarga,para isterinya dan sahabat2 serta taabiin..
 Sekali lagi kesyukuran ku panjatkan ..alhamdulillah akhirnya dapat juga aku membuka laman ini setelah sekian lama ku  merancang..semuanya dengan izin Allah s.w.t dan dibantu oleh sahabatku yang sangat membantu..
 Aku bukanlah seorang insan yang berkebolehan dalam mencoret kan kata-kata di medan penulisan bukan juga seorang pemidato yang hebat di pentas..harapanku agar laman ini sedikit sebanyak membantuku dan menjadi medan tadrib bagiku untuk mengasah minda dan fikiranku untuk sentiasa bekerja dan berkongsi ilmu..kerna ku akui kelemahan diri serta sedar ini amat penting sebagai persediaan sebelum ku terjun ke alam masyarakat dan medan sebenar..sebelum ku menjadi perawat kepada para pesakit yang kian tenat..dek kesedaran itu ku gagahkan jua diri ini ..moga-moga dapatku tathbitkan dalam diriku sekaligus menyeru sama yang lain.     إصلح نفسك وادع غيره.... 
 Kusahut seruan Nabi Muhammad S.a.w dalam sabdanya: "بلغ عني ولو أية"...moga-moga sahabat di sana mendapat sedikit sebanyak dari apa yang bakal kukongsikan..insyallah..akhir kalam,  ingatlah dalam apa jua yang dilakukan tanamkan lah rasa IHSAN dan IKHLAS dalam diri sebagaimana firman-Nya.:                      ."....وما أمروا إلا ليعبدوا الله مخلصين الدين"




"Di mana bumi dipijak,di situ ISLAM di junjung"
ayyush...

0 ulasan:

Catat Ulasan

"Dengan mengingati Allah hati kan menjadi tenang.."