Rabu, 1 Jun 2011

Bila RInDU menjentik hati....

Assalamualaikum wbt..
hmmm..bilamana hati mula berbicare...rindu mengetuk jiwa..maka munculah kenangan2..hai..mcm2 lah..ni lah dugaan dan ujian belajar..hakikatnye sume perkare yang dilakukan akan ade mehnah2nye..
RINDU...

1 masalah yang susah juge bagi ayyush untuk menghadapinye..
camne ye nak hilangkan perasaan ni..lemah betul..
ABAH & UMMI
=Abah & ummi..Penguat di kala lemah...mentor dalam hidup kak..rindu peluk cium..rindu kate2 semangat..rindu tazkirah dan peringatan..

                                   
AIMAN & ADIK ARIF

= aiman & adik arif...kangan bangat sama kamu..rindu sengih dan senyum arif tomey..rindu peel aiman cayang..

FADHILAH & SOLEHAH
                                                           

= Lah & lehah ...rindu nak berkongsi cite..rindu nak dengar "blebe'' kome berdua..rindu nak makan masakan kome .. rindu nak tgok gaya dan pesen kome..

NAJIHAH
                                                               

NAZIRAH
                                                                       
= Jihah & iroh...celoteh mereka berdua tidak kering..macam2 crite ..rindu nak dengar speaking iroh..rindu dengan ke"matured'' tan jihah..

he..he..mcam2 bermain difikiran..adat lah..mainan rindu ni..bile ade depan mate x plak terase bila dah jauh...alahai..tapi rindu ni bukan macam rindu semasa duk asrama dulu..bukan macam rindu berprogram berminggu2..bukan macam harian biasa..ni rindu mungkin memakan mase yang lame..
sabarlah diri..bukan mudah nak dapatkan sesuatu..ni lah salah satu bentuk pengorbanan yang perlu dan mesti tidak dapat tidak mesti dilalui..

Teringat kate2 salah seorang kakak khirrijat..katenye" jangan mengeluh dan give up dengan ujian yang dihadapi..bila satu selesai jgn selesa akan tetapi tenanglah..akan datang lagi ujian seterusnya..kerana hakikatnye seluruh kehidupan kite adalah Ujian ..datangilah ia jgn lari darinya..."


Buat semua yang dirindui..
Doakan kak di sini..mge tercapai hasrat dan keinginan yang menggunung tinggi,ilmu yang bermanfaat,kefahaman & kesedaran yang jelas..dalam menggapai MARDHOOTILLAH serta menjadi mata rantai perjuangan menyambung risalah Para Nabi dan siap siaga memikul tugasan sebagai DAIE penyokong dan pendokong agama dan mampu menjadi jentera kerja buat Deenul Islam tercinta..

aku diperantauan....
*Insyallah moge rindu yang ditahan ini akan setimpal dengan hasil yang akan dibawa pulang nanti..

wallahu a'lam
"Di mana Bumi dipijak di situ ISLAM dijunjung"

0 ulasan:

Catat Ulasan

"Dengan mengingati Allah hati kan menjadi tenang.."