Sabtu, 27 Ogos 2011

Tarian pena Teman...

Alhamdulillah wahdah..wassolatu wa ssalam a'la man la nabiiyya ba'dah...
Kesyukuran dipanjatkan..dengan Kuasa Allah Swt & kasih sayang-Nya mempertemukan kembali sahabat seaqidah & seperjuangan yang amat ku sayangi dan rindui...ada kata2 y dihadiahkan buat diri ini..amat2 menghargainya,,,, (K.Wan Nur Husna)

Dingin bayu mendamaikan hati yang gelisah
 ciptaan tuhan yang terindah
 bila malam mjelma..aku merasa tenang dengan sunyinya malam
seolah insan yang ada masing2 menyimpan 1001 rahsia
 namun dikala ini..
aku masih mcari...mcari sinar yang bisa menunjukkan aku jalan yang diredhai
 musafir aku didunia ini..hanyalah ingin mencari cinta yang abadi
 dalam kembara ini..ujian untuk memperoleh cinta ilahi..telah aku lalui...
setiap ujian yang ku lalui..ku tunduk sujud menghambakan diri pada ilahi
 memohon kekuatan buat rohani..
kerna..hanya pada berserah pada ilahi
 yang bisa membuatkan aku terus ingin mencari maksud kasih yang abadi
 kasih yang tersulam cinta dari ilahi..yang memberikan rasa keinsafan dalam diri
 ya pemilik cinta abadi..ku serah hanyalah padamu
ku berusaha mencari sinar cintamu..
 dalam tawa..mungkinkah aku mendapat redhamu
 dalam sendu bisakah aku meraih cintamu..
 namun ku pohon disetiap langkahku..kau tuntunilah aku ya robbi
 moga disaat aku tsilap langkah kau bisa mgembalikan aku ke jln redhamu
 jalan yg mmbawa aku ke syurga firdausmu..
 kau memiliki hatiku...segalanya ku serah padamu
...................tamat................
Ayat yang paling menusuk jiwa..terharu...
 syah..rinduku xkan terhakis dengan gambaran..
 cintaku xkan terbuang dengan kekhilafan
 ku ikhlas menyayangi kerna ilahi
tiada apa yang bisa mengubah kasih yang terjalin bila redha ilahi mengiringi


Khususon Ila Ukhtie Habiebati( K.Husna Comey)

~Persahabatan~
Satu Ikatan yang lahir dari hati
Keinginan yang Ikhlas,bagi berkongsi tawa tangis dan keakraban
tempat berbicara setulusnya
bermuhasabah seikhlasnya 
Pertemuan yang tak pernah dirancang dan dijangka
Namun hadirnya membawa 1001 pengertian yang bermakna

Biar berbeza Asal Usia kita, Ukhuwwah harus kita bina
kerna di situ ada manisnya...

Ya Allah..Andai sahabatku resah,
Tenangkanlah jiwanya dengan teduhan Ma'rifah-Mu
Andai dirinya terancam,lindungilah jasadnya dengan Kebesaran-Mu
Andai tubuhnya kedinginan,selimutilah dirinya dengan Kehangatan Kasih sayang-Mu
Andai dirinya merindu,rinduilah jiwanya dengan saat bertemu dengan-Mu
Ya Allah...Jangan kau biarkan hati,jiwa dan jasadnya terpesona dengan duniawi 
Khusyukkan jiwanya dalam ruku' dan sujud menghadap-Mu
Berikanlah kejayaan buatnya Dunia & Akhirat
Semoga dia adalah sahabatku selamanya.... 





Harapanku moga ikatan yang dibina atas landasan Ukhuwwahfillah..akan terus kukuh,segar dan sentiasa berpanjangan hingga ke syurga..~Kerana Ukhuwwah Itu Indah~

"Di mana bumi dipijak,di situ islam dijunjung"

0 ulasan:

Catat Ulasan

"Dengan mengingati Allah hati kan menjadi tenang.."